دوشنبه 13 آذر 1402
زمان: 3
دسته: سلامت
لینک کوتاه

اعلام اضطرار آلودگی هوا از سوی مرکز بهداشت خوزستان

بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در شرایط پایداری هوا که شاخص کیفیت هوا به سمت وضعیت ناسالم می‌رود، وضعیت اضطرار اعلام می‌شود و در کمیته اضطرار آلودگی، اعضا در مورد علل آلودگی‌ها صحبت می‌کنند و پیگیری‌ها برای کاهش آلایندگی و کاهش مواجهه مردم با این شرایط انجام می‌شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای خوزستان اظهار کرد: در پی آلودگی هوا، وضعیت اضطرار را اعلام کردیم و در روز شنبه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

وی افزود: در این شرایط منابع آلاینده هوا مشخص می‌شود و فعالیت‌هایی که منجر به آلودگی می‌شوند باید متوقف شوند یا کاهش یابند. همچنین باید اقداماتی برای کاهش مواجهه مردم با آلودگی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به تاثیر پایداری هوا در افزایش غلظت آلاینده‌ها، بیان کرد: در شرایط پایداری هوا که شاخص کیفیت هوا به سمت وضعیت ناسالم می‌رود، وضعیت اضطرار اعلام می‌شود و در کمیته اضطرار آلودگی، اعضا در مورد علل آلودگی‌ها صحبت می‌کنند و پیگیری‌ها برای کاهش آلایندگی و کاهش مواجهه مردم با این شرایط انجام می‌شود.

بختیاری‌نیا با اشاره به آثار آلودگی هوا بر سلامت، گفت: علائم حاد ناشی از آلودگی هوا در کوتاه‌مدت و بیشتر در افراد دچار بیماری زمینه‌ای، سالمندان، کودکان و زنان باردار ظاهر می‌شود و ممکن است تعدادی از این افراد به بستری نیاز پیدا کنند.

وی در خصوص عوارض درازمدت آلاینده‌ها، عنوان کرد: مواجهه مکرر با برخی آلاینده‌ها عوارض طولانی‌مدت و مزمن بر جای می‌گذارد. مطالعات نشان داده است برخی از موارد سکته قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های مزمن تنفسی و برخی سرطان‌ها می‌توانند ناشی از مواجهه طولانی‌مدت با برخی آلاینده‌ها باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در وضعیت آلودگی هوا باید مردم به‌ویژه گروه‌های پرخطر تا حد امکان در منزل بمانند و در صورت ضرورت خروج از منزل، حتما از ماسک و ترجیحا ماسک N۹۵ استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب