یک شنبه 08 اسفند 1400
زمان: 12
دسته: گردشگری
لینک کوتاه

مجوز هشت شرکت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان باطل شد

مجوز فعالیت پنج شرکت و سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان از سوی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان باطل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز،سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل روز یکشنبه افزود: براساس رای نهایی صادره‌ کمیته فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان، مجوز بند (ب) هشت شرکت و دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان‌های اهواز، امیدیه، شوش، ایذه، مسجدسلیمان و رامشیر باطل شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری "جندی‌شاپور" و " کیانپارس" هر دو از اهواز همچنین "خاتون‌فلک" از رامشیر به دلیل عدم رفع نواقص و کاستی‌های اعلام‌شده در مدت‌زمان مقرر لغو شد.

پیمان نبهانی افزود:  شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری " صبای شوش " ، "ایذه‌آسمان" ، "سعیدگشت پارسوماش" از مسجدسلیمان، "نوروزپرواز امیدیه" و "کارون‌گشت خوزستان" از اهواز هم به دلیل عدم رفع نواقص و کاستی‌های اعلام‌شده در مدت‌زمان مقرر، به استناد ماده ۱۳ آئین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی، سیاحتی و زیارتی کشور مجوز آنها باطل شد.
وی  با بیان این که رعایت نکردن مقررات و آئین‌نامه‌های قانونی موجب این ابطال‌ها شده است افزود: عمده‌مواردی که موجب تعلیق مجوز بند (ب) این شرکت‌ها و دفاتر شده است، تعطیلی محل فعالیت دفتر به مدت طولانی بدون هماهنگی ، تمدید نکردن پروانه بهره‌برداری بند(ب)، ارائه ندادن گزارش عملکرد ماهانه فعالیت، ثبت نکردن اطلاعات دفتر / شرکت در سامانه جامع دفاتر  و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری (سادرا) بوده است.

نبهانی یادآور شد: از این به بعد فعالیت این دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در زمینه دریافت روادید، تنظیم و انجام مسافرت گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود و این تاسیسات حق ایجاد تعهد در زمینه صدور ویزا و ارائه خدمات تورگردانی برای گشت های گروهی و انفرادی داخلی و خارجی را نخواهند داشت.

وی از افرادی که شکایت یا نارضایتی‌ای نسبت به دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان دارند خواست تا آن را از طریق شماره تلفن ۳۵۵۳۰۳۸۷ و یا به صورت حضوری و مکتوب اعلام کنند.

منبع:روابط عمومی


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب