چهار شنبه 18 اسفند 1400
زمان: 9
دسته: خبر شهر
لینک کوتاه

مدیر منطقه سه شهرداری اهواز : با پدیده های اجتماعی باید متناسب ماهیت و شرایطشان برخورد کرد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اهواز گفت: در برخورد با پدیده های اجتماعی مانند زباله گردی، ساخت و ساز غیر مجاز و مشاغل مزاحم باید متناسب با ماهیت آنها و شرایطشان رفتار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ،  فرزین حاتمی کاهکش ا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه سه شهرداری اهواز مساحتی نزدیک به ۴۶هزار هکتار  با جمعیتی بالع بر ۲۵۰هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است، برخلاف اینکه تصور می شد این منطقه برخوردار بوده از ۳۰ محله آن ۱۲ محله کم برخوردار هستند که نیازمند پیگیری و تلاش بیشتر برای رفع مشکلاتشان هستیم.

 

وی افزود: در این منطقه شرکت هایی از قبیل نفت و گاز کارون، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز مارون، شرکت گاز و شرکت ملی حفاری ایران و همچنین تنها فرودگاه اهواز حضور دارند، به استثنای فرودگاه، سایر شرکت ها عوارضی تحت عنوان عوارض نوسازی و بهسازی پرداخت می کنند.

 

مدیر منطقه ۳ اهواز ادامه داد: شهرداری ها بر اساس دو رویکرد درآمدزایی و هزینه کرد فعالیت می کنند به گونه ای که باید با کسب درآمد هزینه های خود را تامین کنند، از ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ ماهیانه ۱۲ میلیارد آن صرف هزینه حقوق کارکنان می شود.

 

وی توضیح داد: هزینه حفظ و نگهداری شهر زیاد است به گونه ای که برای جمع آوری زباله ها و نخاله ها به صورت ماهیانه ۴ میلیارد تومان هزینه می شود و این در حالی است که با فرهنگ سازی درست می توانیم این هزینه را کاهش و در حوزه رفاهی و فضای سبز اقدامات خوبی انجام دهیم.

 

حاتمی کاکش با اشاره به وضعیت جمع آوری زباله در سایر کلانشهرها تصریح کرد: گاها در اهواز در طول شبانه روز دو مرتبه جمع آوری زباله صورت می گیرد این در حالی است که سایر کلانشهرها یک روز درمیان اقدام به جمع آوری زباله می کنند، جمع آوری زباله از ساعت ۲۳ آغاز و تا ۳ بامداد روز بعد ادامه دارد و از ۳ تا ۹ و نیم صبح نیز رفت و روب خیابان انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: در طرح استقبال علاوه بر لکه گیری آسفالت معابر که به صورت ویژه و بدون وقفه انجام می شود اقداماتی از قبیل، رنگ آمیزی و گل کاری میادین و بلوارها، رنگ آمیزی پل های عابرپیاده و ایستگاه های اتوبوس در تمام سطح منطقه، ترمیم و تعویض جداول فرسوده، کفپوش گذاری پیاده روهای معابر اصلی و بهسازی سرویس های بهداشتی که در دو سال اخیر به علت رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل بوده اند، در حال انجام است.


مدیر منطقه با اشاره به اینکه به هر پدیده اجتماعی باید متناسب با وضعیت آن و شرایطش نگاه کرد، توضیح داد: جمع آوری سگ های بلاصاحب به وسیله تیم های عملیاتی و ساماندهی آنها در حال انجام است و در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز  به صورت شبانه روزی تیم های واحد اجرائیات در حال فعالیت هستند و تا کنون چندین مورد تخریب در این خصوص داشته ایم

منبع:روابط عمومی


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب