پنج شنبه 11 آبان 1402
زمان: 5
دسته: خبر شهر
لینک کوتاه

پروژه‌های اجرایی و تجهیزات ترافیکی اهواز بهره‌برداری شد

آئین بهره‌برداری از پروژه‌های اجرایی شهرداری و خرید تجهیزات ترافیکی به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال در اهواز برگزار شد.

در این آیین که شامگاه چهارشنبه توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز برگزار شد از تجهیزات ترافیکی، ۱۶ سامانه ثبت تخلف سرعت و تجهیزات هوشمند چراغ‌های راهنمایی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

همچنین در این مراسم پروژه‌های اجرایی نوسازی پایانه آزادگان، اصلاح هندسی کوی مجاهد، ایمن‌سازی درِ مدارس، آسفالت پایانه قدس و روشنایی پل نهم به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

حجت الله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به رشد ۲۵۰ درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک در یک سال اخیر گفت: در این مدت سعی کردیم ریل‌گذاری مناسبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام شود تا شهروندان تغییر را احساس کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری اهواز در حوزه هوشمندسازی، بیان کرد: ۱۶ سامانه ثبت تخلف به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال خریداری کردیم همچنین قراردادی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال برای خرید چراغ‌های فرمان و کنترل‌کننده ترافیک منعقد شد.

سلیمانی از انعقاد بیش از ۱۰۰ قرارداد در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز خبر داد و گفت: به همت شهرداری‌های مناطق اهواز، از ابتدای مهر تاکنون ۶۰ مدرسه را ایمن‌سازی کردیم و تا پایان آبان ۳۰ مدرسه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درحوزه حمل و نقل همگانی افزود: خوشبختانه قرارداد پروژه بی‌آرتی اهواز به سرانجام رسید و تلاش می کنیم قبل از پایان سال یک خط این پروژه راه‌اندازی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله پارکینگ را جزو نیازهای مهم ناوگان حمل و نقل عمومی در اهواز دانست.

وی افزود: با توجه به شروع نهضت آسفالت در اهواز، نیاز به علائم ترافیکی در معابر شهر احساس می‌شود که بر این اساس چهار هزار تابلو و تجهیزات ترافیکی خریداری کردیم.

سلیمانی در خصوص پروژه اصلاح هندسی شهر اهواز گفت: این پروژه مطالبه عمومی شهروندان است چرا که بیش از ۱۴۰ نقطه حادثه خیز در اهواز وجود دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده کمتر از سه سال همه نقاط حادثه‌خیز شهر را ایمن می‌کنیم. هدفگذاری ما برای امسال ایمن‌سازی ۵۰ نقطه پرخطر است که تاکنون ۳۰ مورد آن انجام شده است.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب