یک شنبه 01 مرداد 1402
زمان: 18
دسته: خبر شهر
لینک کوتاه

کاشت گیاهان بومی در فضای سبز شهری اهواز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تاکید بر همراهی شهروندان در کاشت و حراست از فضای سبز سطح شهر گفت: برای اینکه در اهواز فضای سبز پایدار ایجاد شود، باید از گیاهان بومی، مقاوم، مثمر و گل‌دار استفاده کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایمنا علی‌اصغر اسدالهی اظهار کرد: به منظور ایجاد فضای سبز و محیط زیست شهری پایدار، باید از گیاهان بومی، مقاوم، مثمر و گل‌دار استفاده شود، در این راستا سه قرارداد با تولیدکنندگان بومی منعقد شده است تا گیاهان متناسب با زیست‌بوم و اقلیم خوزستان برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تولید شود و بتوانیم این گیاهان را برای کاشت در فضای سبز در اختیار مناطق شهرداری اهواز بگذاریم.

وی افزود: از جمله گیاهان متناسب با اقلیم خوزستان و اهواز می‌توان به مورد معطر، مشعل جنگل، جاکاراندا و تیرتیا اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: سال جاری ۴ هزار و ۲۰۰ اصله نهال از این نوع گیاهان تهیه و در محیط‌های مختلف شهر کاشته شده است، اگر این گیاهان در مقابل گرمای اهواز مقاوم باشند و به سلامت فصل گرما را پشت سر بگذارند، کاشت آنها در سطح شهر گسترش پیدا می‌کند.

اسدالهی با بیان اینکه گیاهانی همچون کنار، نخل و برهان گلی هویت شهر را می‌سازند، تصریح کرد: دیدن گیاهان و درختان هویتی سبب تداعی و تجسم شهر در ذهن می‌شود؛ لذا تلاش شده است میزان کاشت درختان متناسب با هویت اهواز در سطح شهر افزایش پیدا کند تا فضای سبز هویتی داشته باشیم، علاوه بر این با انعقاد قرارداد مشارکتی به دنبال تولید گیاهان مثمر همچون سیب، انجیر و سه‌پستان در سازمان پارک‌های شهرداری اهواز هستیم.

وی با بیان اینکه ایده‌های کارشناسی آنها مورد استقبال و در صورت تأیید اجرایی خواهند شد، ادامه داد: یکی دیگر از عوامل داشتن فضای سبز پایدار، حمایت و همراهی شهروندان با شهرداری است، به این صورت که شهروندان باید در کاشت، حفظ و حراست از فضای سبز یار و یاور شهرداری باشند، چراکه بدون همراهی مردم، رسیدن به فضای سبز پایدار دشوار خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تاکید بر کاشت گیاهان فصلی از آبان‌ماه گفت: ۱۱ هکتار از فضای سبز شهری اهواز را باغچه‌های گل فصلی تشکیل می‌دهد، در حوزه کاشت گل‌های فصلی تلاش شده است تا با تغییر روش نگهداری، انتخاب گونه و کاشت در زمان و محل مناسب عمر گل‌دهی و سبزینگی آن‌ها طولانی‌تر شود.

اسدالهی افزود: با توجه به هماهنگی با انجمن تولیدکنندگان گل و گیاه در خوزستان، تولیدکنندگان در هر فصل به هر میزان گل و گیاه تولید کنند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با تضمین از آن‌ها خریداری می‌کند.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب