یک شنبه 06 شهریور 1401
زمان: 13
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد

انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی در آبادان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

دکتر سید محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان توسط دکتر میلاد صرافی، فوق‌تخصص جراحی عروق در اتاق عمل  بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز، وی با بیان اینکه یکی از راه‌های دسترسی به گردش خون بیمار برای انجام همودیالیز، استفاده از کاتترهای وریدی موقت و دائمی است، افزود: به تازگی در آبادان علاوه بر انجام کاتتر وریدی موقت، کاتتر دائم و  همچنین عمل جراحی فیستول در ناحیه دست (ارتباط بین یک شریان و یک ورید از طریق جراحی) نیز انجام می‌شود و بیماران دیگر نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: با توجه به ویزیت بیماران در کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی آیت‌الله طالقانی، در دو روز برای تعدادی بیمار  پورت‌گذاری شیمی درمانی، تعبیه کاتتر دائم دیالیز و فیستول وریدی شریانی اجرایی شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهترین راه دیالیز از طریق رگ‌های خود بیمار است، شریان و ورید پیوند داده و بعد از آماده‌سازی پیوند، بیمار برای دیالیز از فیستول معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: گرافت شریانی وریدی اولین بار برای یک بیمار ۲۵ ساله نابینا و ناشنوا تعبیه شد و در این مدت ۲۱ عمل انجام شده و امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در  این زمینه برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان، ست‌های واریس را نیز تهیه کرده امیدواریم بتوانیم عمل‌های واریس را هم در این مرکز درمانی انجام دهیم.

منبع:ایسنا


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب