جمعه 26 خرداد 1402
زمان: 20
دسته: سلامت
لینک کوتاه

مدیرکل هواشناسی خوزستان

وقوع گرد و خاک در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اواسط هفته آینده احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در خوزستان وجود دارد
به گزارش هشت امروز محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار زرد تندباد و گرد و خاک محلی در استان اظهار کرد: تا اواسط هفته آینده احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در خوزستان وجود دارد.

وی افزود: تا اواسط هفته آینده وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط تا نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود. تا فردا تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت و از روز یکشنبه روند افزایش دما مورد انتظار است.

وی ادامه داد: اعلام هشدار سطح زرد در زمینه افزایش گرادیان فشار سطح زمین و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید از اوایل وقت شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه، این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و احتمال وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در نیمه جنوبی استان و مناطق غربی و مرکزی استان می‌شود.

سبزه‌زاری خاطرنشان کرد: در این مدت کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کوهنوردی در نظر گرفته شود.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب