دوشنبه 05 تیر 1402
زمان: 14
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد

رونق اشتغال پایدار با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای نیشکر

دکتر مقداد محمودی، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر ضرورت شتاب در راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای صنایع پایین دستی صنعت نیشکر به منظور ایجاد اشتغال و تولیدی پایدار در منطقه تاکید کرد.
عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر ضرورت شتاب در راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای صنایع پایین دستی صنعت نیشکر به منظور ایجاد اشتغال و تولیدی پایدار در منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر مقداد محمودی شنبه (۳ تیرماه)، در بازدید از روند احداث کارخانه‌های تولید «اسانس» اکالیپتوس و تولید کود فسفاته کشت و صنعت امام خمینی‌(ره)، با بیان این مطلب گفت، طرح‌های توسعه‌ای متعدّدی در صنعت نیشکر در حال اجرا است که با افتتاح آن‌ها، فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان منطقه فراهم می‌شود.

تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده

وی افزود، شرکت توسعه نیشکر با سرمایه‌گذاری‌های مؤثر در صنایع جانبی و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی همچون کارخانه تولید کاغذ، اسانس، کود فسفاته، ام.دی.اف و… قدم‌های مهمی در تنوّع بخشی به محصولات نیشکری برداشته و به موفقیت‌های ارزشمندی در رشد تولید دست یافته است.

عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر پیشرفت در روند احداث دو کارخانه تولید اسانس اکالیپتوس و تولید کود فسفاته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت، هر کدام از این صنایع بر اساس نیاز و ظرفیت‌های کشت و صنعت‌های نیشکری در تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده ایجاد شده است.

در این بازدید، معاون صنعت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) توضیحاتی درباره ظرفیت‌های کارخانه‌های احداثی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، با توجه به کشت صنعتی و متراکم درختان اکالیپتوس در کشت و صنعت امام خمینی(ره)، با بهره‌برداری از کارخانه تولید «اسانس» اکالیپتوس، سالانه بیش از ۱۴۴ تُن اسانس اکالیپتوس تولید خواهد شد.

این اسانس به سه صورت مایع، جامد و پودری در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی کاربرد فراوانی دارد و در عین حال، از ظرفیت مناسبی نیز برای صادرات به کشورهای دیگر برخوردار است.

همچنین، کارخانه تولید کود «فسفاته» و «نیتراته» این کشت و صنعت با مشارکت ۲ شرکت دانش‌بنیان در حال ساخت است. نیترات کلسیم، سولفات آمونیوم، مونوفسفات کلسیم، دی فسفات کلسیم، فسفات آمونیوم نیتراته از محصولات این کارخانه با ظرفیت ۵۰ هزار تن است.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب