پنج شنبه 15 تیر 1402
زمان: 15
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان

افزایش ۲۷۹۷ مگاولت آمپری ظرفیت شبکه برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از مهرماه سال قبل تاکنون ۲۷۹۷ مگاولت آمپر در بخش پست شبکه تحت نظارت این شرکت ظرفیت‌سازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز وبه نقل ازخبرگزاری ایسنامحمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: بعد از فروکش کردن گرما و عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱، عملیات ایجاد ظرفیت جدید در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

وی افزود: با تسریع در انجام پروژه‌هایی که از سال‌های قبل عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده بودند و تعریف پروژه‌های جدید متناسب با آنالیز و نیاز شبکه به تقویت، از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون در قالب ۱۸ پروژه ۲۷۹۷ مگاولت آمپر ظرفیت‌سازی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این ۱۸ پروژه ۳۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی به سرانجام رسیده است و هماهنگی و بهره‌برداری از آن‌ها به عهده این شرکت خواهد بود.

دشت‌بزرگ ادامه داد: این پروژه‌ها که یک اقدام مهم در تقویت زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند، باعث رفع افت ولتاژ در مناطقی از شبکه که مشکلاتی داشته‌اند شده است و باعث پایداری بیشتر شبکه برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد خواهند شد.

وی بیان کرد: تامین برق مورد نیاز صنایع که کمک کننده رونق اشتغال و افزایش تولید است از دیگر اهداف افزایش ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع تحت نظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به شروع پیک مصرف، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست دارد که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع خبر ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب