یک شنبه 25 تیر 1402
زمان: 15
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت

۱۷ چاه نفت به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه میادین انجام شده است، گفت: ۱۷ چاه نفت به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، ابوذر شریفی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با موضوع بررسی آخرین وضعیت تولید در میادین غرب کارون و آزادگان جنوبی افزود: با دستیابی به برنامه تولیدی و توسعه‌ای این شرکت، ۱۷ چاه‌ از هفته آینده طی برنامه و هماهنگی‌هایی به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل داده می‌شود که موجب افزایش تولید این شرکت خواهد شد.

عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز با اشاره به ابتکارات و اقدامات انجام شده در این شرکت به منظور افزایش تولید اظهارکرد: با جابجایی بعضی از خطوط جریانی نفت چاه‌ها در میدان آزادگان‌ جنوبی و رفع مشکل عقب راندن نفت از سوی چاه‌های پرفشار به سمت چاه‌های کم فشار که موجب کاهش تولید این چاه‌ها شده بود، از ابتدای امسال شاهد رشد ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در غرب کارون هستیم.

وی با اشاره به اینکه عزم و اهتمام جدی در راستای حل مشکلات و چالش‌های تولید وجود دارد، توضیح داد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بر هم افزایی بیشتر هر ۲ شرکت خواهد افزود و شاهد پیشبرد بهتر امور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: هدف از برگزاری این نشست، بررسی‌ و کار کارشناسی دقیق به منظور رفع مشکلات و چالش‌های افزایش تولید از تاسیسات کارخانه فرآورشی غرب کارون و ارتقای ظرفیت تولیدی آن با توجه به تحویل گرفتن چاه‌های جدید است.

مدیران هر ۲ شرکت در ادامه این نشست تخصصی، آخرین وضعیت نواقص چاه‌ها، پدها و میزان تولید و بهره‌برداری از ۱۷ چاه‌ جدید در شرف تحویل‌گیری پرداختند و در انتها نیز درخصوص مسائل و چالش‌های تولید همچون خوردگی لوله‌های جریانی و نشتی‌های رُخ داده، حفاظت کاتدی خطوط انتقال، مشکلات پمپ‌های به کار رفته در تاسیسات غرب کارون و همچنین ماشین آلات و نیروی انسانی شاغل در میادین تحویل گیری شده به بحث و گفت و گو پرداختند.

به گزارش ایرنا شرکت نفت و گاز اروندان تولید نزدیک به هشت میلیارد بشکه نفت قابل استحصال به روش طبیعی و با فشار اولیه مخزن را برعهده دارد و تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز را هدفگذرای کرده است.

منبع خبر ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب