جمعه 06 مرداد 1402
زمان: 14
دسته: سلامت
لینک کوتاه

مسئول اورژانس هوایی خوزستان

لغو ماموریت‌های هوایی اورژانس خوزستان در دمای بالای ۴۰ درجه

مسئول اورژانس هوایی خوزستان گفت: بزرگترین چالش این مرکز در فصل گرما این است که ماموریت های هوایی در درجه حرارت بالای ۴۰ درجه سانتیگراد لغو می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایرنا ساسان کیانپور بیان کرد: معمولا از نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب اجازه پرواز صادر خواهد شد.

وی افزود: در زمان لغو عملیات بالگرد هوایی، امدادرسانی لازم به نقاط سخت گذر و دورافتاده با کمک آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر انجام می شود.

کیانپور در خصوص مشکلات اورژانس هوایی خوزستان توضیح داد: آشنایی کم برخی اهالی به ایمنی و امنیت در محل فرود بالگرد و نقاط کور آنتن دهی و GPS مناطق، نبودن محل فرود در نقاط روستایی از جمله این چالش ها محسوب می‌شود و در مناطق سخت گذر، نداشتن مکان ایمن برای نشستن بالگرد با توجه به شدت حرارت مهمترین مساله است.

مسئول اورژانس هوایی خوزستان گفت: بنابراین در مناطق سخت گذر و نداشتن دسترسی زمینی، مراحل نگهداری، پرستاری و مراقبت توسط مرکز پیام اورژانس به صورت تلفنی توصیه می‌شود که تا زمان روشن شدن هوا بالگرد آماده پرواز شود.
وی ادامه داد: بالگرد اهواز ظرفیت انتقال یک بیمار خوابیده و ۲ بیمار نشسته را دارد و دارای تجهیزات ونتیلاتور، اکسیژن، دستگاه شوک الکتریکی، تلفن بی‌سیم ماهواره‌ای، زایمان، انواع آتل، احیا و مانیتورینگ قلبی است و به زودی دستگاه الکتروکاردیوگرافی(نوار قلب) با اخذ مجوز از سازمان هواپیمای کشوری تهیه و نصب خواهد شد.

کیانپور اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۱۹۶ سورتی پرواز در اهواز و مسجدسلیمان توسط اورژانس هوایی ۱۱۵ خوزستان انجام شد و به ۴۳ مادر باردار امدادرسانی شده است.

اورژانس هوایی در چهار نقطه استان خوزستان شامل دزفول، اهواز، مسجدسلیمان و بهبهان فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی ،مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان از پیش از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه و افزایش دما به همراه رطوبت و وقوع شرجی از صبح چهارشنبه تا آخر وقت همان روز در مناطق شرق ، جنوبی، مرکزی و غربی هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.
منبع خبر ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب