شنبه 14 مرداد 1402
زمان: 12
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

روند ساخت سد باباحیدر چهارمحال و بختیاری شبانه‌روزی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای عمرانی در این بخش گفت: ادامه روند عملیات اجرایی ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان شبانه‌روزی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایرنا فردوس کریمی روز دوشنبه تاکید کرد: با توجه به ضرورت تامین آب پایدار آشامیدنی، کشاورزی و صنعت در شهرستان فارسان، عملیات اجرایی تکمیل سد غدیر باباحیدر سرعت پیدا کرد.

وی حجم مخزن سد غدیر باباحیدر را ۱۴ میلیون مترمکعب با طول تاج ۶۰۰ متر و عرض تاج ۱۲ متر دانست و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تنش آبی شهرستان فارسان به‌طور کامل رفع می‌شود.

کریمی به تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان فارسان از شهر باباحیدر تا شهر جونقان پس از تکمیل و بهره‌برداری سد غدیر باباحیدر اشاره و تصریح کرد: این طرح همچنین به‌عنوان طرح پدافندی شهرکرد مطرح است.

وی با اشاره به بهبود ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فارسان بعد از بهره‌برداری سد غدیر باباحیدر یادآور شد: از محل این سد برای ۶ شهر و ۱۱ روستای شهرستان فارسان با جمعیت افزون‌بر ۱۳۶ هزار نفر به‌منظور استفاده آشامیدنی، صنعت و کشاورزی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در محل پروژه سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان فعالیت می‌کند.

وی گفت: برای ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان تاکنون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

کریمی تاکید کرد: بهره‌برداری ساختمان سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی افزود: درصورت تزریق به‌موقع اعتبارات قرار است سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان قبل از پایان سال‌جاری تکمیل، آب‌گیری و بهره‌برداری شود.

 سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان در ۴۷ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب