چهار شنبه 18 مرداد 1402
زمان: 16
دسته: اخبار صنعت
لینک کوتاه

حریر خوزستان را توسعه دهید، نه این‌که بفروشید

دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرده و در این مسیر گام هایی برداشته است که منجر به رونق تولید در کشور و همچنین توسعه فعالیت های بسیاری از واحدهای تولیدی شده است که پیش از این با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند.

دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را حمایت از واحدهای تولیدی عنوان کرده و در این مسیر گام هایی برداشته است که منجر به رونق تولید در کشور و همچنین توسعه فعالیت های بسیاری از واحدهای تولیدی شده است که پیش از این با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند.در این میان اما گاهی مطرح شدن مباحث کارشناسی نشده از جمله واگذاری شرکت ها و خصوصی سازی آن ها بدون پشتوانه و آسیب شناسی نشده، فعالیت شرکت ها را با چالش هایی مواجه می کند که باید در این خصوص بیش از پیش به از کار نیفتادن چرخ تولید توجه کرد.

گذشته خوبی از خصوصی سازی و واگذاری شرکت ها در خوزستان به بخش خصوصی وجود ندارد و صحبت از خصوصی سازی در استان همه را به یاد روزهای تلخ هفت تپه و گروه ملی می اندازد.

در این زمینه این روزها بازهم موضوع خصوصی سازی و واگذاری یکی از شرکت های استان مطرح شده است؛ موضوعی که باید پیش از انجام هر اقدام عملی به تبعات آن اندیشیده شود تا  مجددا مسایل خوزستان با مشکلات کارگری گره نخورد.

در این خصوص محمد کعب عمیر نماینده شوش و کرخه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت حریر خوزستان یکی از شرکت های تولیدی سودده در استان است که با توجه به فعالیتی که دارد توانسته روزانه ۵۴ تن حریر در شرکت تولید کند.

وی افزود: با توجه به این روند مطلوب در مجموعه اما صحبت هایی در خصوص واگذاری و خصوصی سازی این شرکت مطرح شده که اندکی نگران کننده است و امیدواریم تدابیری در استان اندیشیده شود تا این مجموعه به بخش خصوصی واگذار نشود.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش شبانه‌ روزی مدیران و کارکنان این شرکت از زیان ده بودن و از خطر ورشکستگی دور شده است و اکنون به عنوان یک شرکت سودده فعالیت مطلوبی دارد اما بحث های مطرح شده در خصوص واگذاری این شرکت اندکی کار را برای ادامه فعالیت دشوار خواهد کرد.

کعب عمیر عنوان کرد: انتظار می رود تا مسئولان از این مجموعه با اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و خانوارهای آن ها حمایت کنند و مانع واگذاری و خصوصی سازی آن به شکل نادرست شوند.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج شرکت حریر خوزستان از زیان دهی و ورشکستگی و قرارگرفتن در مسیر سوددهی و افزایش تولید بیانگر آن است که این شرکت در مسیری درست قرار دارد و نباید از این مسیر صحیح تولید منحرف شود.

وی با بیان اینکه از سودآوری شرکت‌ ها صیانت نمی‌ شود با توجیه اقتصادی نبودن، آن‌ها را به راحتی واگذار و از چرخه‌ی تولید خارج می‌کنند، افزود: هر زمان نام خصوصی‌سازی و واگذاری می‌آید، تن کارگران می ‌لرزد و صحبت های مطرح شده در خصوص واگذاری شرکت حریر خوزستان به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) کاری غیر کارشناسی است.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجموعه به جای واگذاری شرکت‌ حریر خوزستان باید به فکر توسعه و تکمیل زنجیره تولید برای افزایش سوددهی باشد. در این زمینه با واگذاری شرکت حریرخوزستان باید منتظر ماجرایی شبیه هفت‌تپه در استان باشیم.

کعب عمیر عنوان کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم تا به این موضوع ورود کند و مانع واگذاری و به نوعی تعطیلی این شرکت تولیدی در استان خوزستان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل ازایسنا، با توجه به نگرانی های مطرح شده در خصوص واگذاری شرکت حریر خوزستان به بخش خصوصی انتظار می رود تصمیمات در این زمینه به شکلی اتخاذ شود تا بازهم خوزستان با یک هفت تپه دیگر و مشکلات کارگری شبیه به آن مواجه نشود و به حفظ و توسعه این واحدهای تولیدی کمک شود.

با توجه به اینکه مساله اشتغال یکی از اساسی ترین دغدغه های استان خوزستان است انتظار می رود تدابیری اتخاذ شود تا رویکرد دولت سیزدهم در بحث رونق تولید، توسعه اقتصادی و حل مسایل مربوط به اشتغال در خوزستان به بهترین شکل در شرکت هایی که توان تولیدی بالایی دارند محقق شود.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب