دوشنبه 30 مرداد 1402
زمان: 13
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد

آغاز فعالیت ۴۲ مرکز جامع سنجش و توانبخشی کودکان در خوزستان از مهرماه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت ۴۲ مرکز جامع سنجش و توانبخشی از مهرماه گفت: این مراکز جامع، پذیرای کودکان از سن چهار سال برای سنجش خواهند بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایسنا علی ممبینی، اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش درباره مراکز درمان اختلالات یادگیری تغییر کرده و این مراکز تبدیل به مراکز بزرگتر و با کارایی بیشتر با نام مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مراکز علاوه بر سنجش، آموزش دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز انجام می‌شود. همچنین خدمات توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشاوره به دانش‌آموزانی که مشکل دارند ارائه خواهد شد. مداخله بهنگام رشدی تربیتی ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز توسط این مراکز انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به پذیرش کودکان چهار سال به بالا در این مراکز، گفت: این مراکز جامع، پذیرای کودکان از سن چهار سال برای سنجش خواهند بود.

وی افزود: از ابتدای مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی، سنجش کودکان آمادگی یک یا پیش دبستانی ۱ که چهار و پنج ساله هستند، در این مراکز آغاز خواهد شد.   

ممبینی با بیان اینکه چند ماموریت مهم به مراکز جامع سنجش داده شده است، افزود: پس از سنجش، در صورت شناسایی مشکلاتی مانند دیرآموزی، اختلالات یادگیری، کم‌شنوایی و اختلالات گفتاری و رفتاری، کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شود. علاوه بر سنجش و شناسایی مشکلات، کار مداخله نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای مهرماه ۴۲ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در ۳۸ منطقه آموزشی استان خوزستان فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد. بر این اساس در ناحیه ۴ اهواز دو مرکز، آبادان دو مرکز، دزفول و بهبهان هرکدام دو مرکز و در دیگر مناطق نیز هر کدام یک مرکز فعال شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان یادآور شد: مجوز فعالیت این مراکز در دو منطقه باوی و عشایری هنوز اخذ نشده است. در منطقه عشایری با توجه به پراکندگی دانش‌آموزان باید فرمت کار تعیین شود و متمرکز باشد. در  شهرستان باوی نیز به دلیل نبود فضای کافی این مرکز راه‌اندازی نشده است. پس از بررسی وضعیت این دو منطقه، مراکز جامع آن‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.


اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب