سه شنبه 31 مرداد 1402
زمان: 18
دسته: سلامت
لینک کوتاه

فعالیت دو پایگاه خدمات درمانی هلال احمر خوزستان در عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از راه‌اندازی دو پایگاه خدمات درمانی توسط هلال احمر خوزستان در عراق خبر داد.
وحید شعبانی امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، امسال از نخستین روزهای سال ستاد اربعین حسینی(ع) تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها و تدارک آمادگی‌های لازم انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها در چهار محور انجام شده است، افزود: خدمات امداد و نجات در راه‌های مواصلاتی از مبادی ورودی خوزستان به سمت دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه انجام می‌شود که در این راستا در ۲۲ پایگاه بین شهری این جمعیت آمادگی‌های لازم برای ارائه خدمات امدادی فراهم شده و نیروها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شعبانی بیان کرد: در راه‌های مواصلاتی به سمت دو پایانه مرزی نیز تعدادی پست موقت امداد و نجات پیش‌بینی شده است تا خدمات موردنیاز زائران ارائه شود و اگر هر نوع مخاطره یا حادثه‌ای در مسیر حرکت زائران رخ دهد بلافاصله امدادگران خدمات امداد و نجات را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: محور دوم فعالیت‌ها در حوزه آموزش همگانی است. یکی از وظایف جمعیت هلال احمر ارائه آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه به مردم است و از ابتدای ماه محرم آموزش به موکب‌داران و صاحبان هیات‌ها ارائه شده است و سعی کرده‌ایم این افراد را با مخاطرات سفر که احتمال مواجهه با آن‌ها وجود دارد آشنا کنیم و آموزش‌ها را دریافت کنند.  

شعبانی بیان کرد: محور سوم فعالیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان است که اقدامات بهداشتی و درمانی بعد از مرز پایانه‌ها در نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و در مسیر بین نجف و کربلا برعهده جمعیت هلال احمر است و این کار با حضور همه استان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در خوزستان در کنار این خدمات در دو پایانه شملچه و چذابه بعد از مرز عراق دو پایگاه خدمات درمانی راه‌اندازی شده است که با همکاری جمعیت هلال احمر دو استان میسان و بصره و عزیزان حشدالشعبی این پایگاه‌ها راه‌اندازی شده‌اند و تجهیزات خیلی خوب درمانی برای ارائه خدمات موردنیاز فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همه اعضای کادر درمان داوطلب بوده‌اند و پای کار هستند. شرایط به گونه‌ای بود که در انتخاب افراد برای استقرار در پایگاه‌ها با مشکل مواجه شدیم زیرا همه انتظار داشتند که در این مکان‌ها مستقر شوند و خدمات را ارائه دهند.

وی بیان کرد: با توجه به گرمای زیاد، تونل‌های سرد در پایانه‌ها راه‌اندازی شده است تا کسانی که بخشی از این مسیر را طی می‌کنند در این مکان‌ها استراحت کنند و از میزان بروز گرمازدگی‌ها کم شود و بتوانند بقیه مسیر را ادامه بدهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکسری خدمات بهداشتی و بشردوستانه نیز توسط حوزه معاونت جوانان و معاونت امور داوطلبان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود کسانی که به این سفر مشرف می‌شوند حتماً دقت لازم در خصوص توصیه‌های امدادی را داشته باشند و با آمادگی کامل نسبت به فضای حاکم بر مسیر و همراه داشتن تجهیزات لازم سفر کنند و زمان سفر خود را مدیریت کنند و با خواب کافی رانندگی کنند تا سفری بدون مخاطره داشته باشند.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب