یک شنبه 14 آبان 1402
زمان: 2
دسته: سلامت
لینک کوتاه

رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد

توصیه اکید برای اجتناب از فعالیت خارج از منزل در آلودگی هوای اهواز

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پی آلودگی شدید هوا توصیه‌هایی برای حفظ سلامت به شهروندان ارائه کرد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: با توجه به آلودگی و افت شاخص کیفیت هوا، به منظور حفظ سلامت عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس توصیه می‌شود که در شرایط آلودگی هوا تا حد امکان در خانه بمانید.

وی افزود: در شرایط آلودگی هوا و گرد و غبار درها و پنجره‌ها را بسته نگهدارید و در صورت نیاز از درزگیر استفاده کنید.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در شرایط آلودگی هوا آب فراوان بنوشید، وضعیت هوای منطقه را از گزارش‌های هواشناسی دنبال کنید و برای عکاسی و فیلمبرداری به پشت بام یا نقاط مرتفع نروید.

وی بیان کرد: در این شرایط، از فعالیت در فضای باز خودداری کنید؛ به ویژه اگر مبتلا به آسم، دیابت یا بیماری‌های تنفسی هستید. همچنین از قدم زدن در پارک و ورزش در فضای باز خودداری کنید.

بختیاری‌نیا افزود: در هوای آلوده، هنگام خروج از منزل یا محل کار حتماً از عینک و ماسک مناسب (مدلFFP۲) استفاده کنید. از انجام فعالیت‌های شدید (خانه‌تکانی و ...) در خانه خودداری و اگر در منزل از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌کنید، فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین کنید.

وی گفت: هنگام آلودگی هوا، از سرخ کردن، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و شومینه یا استفاده از سوخت چوب و ... که باعث افزایش آلودگی هوا در داخل خانه می‌شود، خودداری و از وسایل گازسوز کمتر استفاده کنید تا از افزایش آلاینده‌ها جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: هنگام آلودگی هوا، از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته و خرید مواد غذایی روباز، خودداری کنید. همچنین از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزداها کمتر استفاده کنید.

وی بیان کرد: مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود. مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی نیز در صورت بروز تنگی نفس و هر گونه ناراحتی هنگام آلودگی هوا، سریعاً به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

بختیاری‌نیا گفت: در پی آلودگی هوای روزهای اخیر در اهواز تاکنون، تعداد زیادی از شهروندان با علائم و مشکلات تنفسی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب