جمعه 15 دی 1402
زمان: 21
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

فرماندار خبر داد

تایید صلاحیت ۲۰۲ داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه شهرهای اهواز، کارون، باوی و حمیدیه

فرماندار اهواز و رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: صلاحیت ۲۰۲ داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های اهواز، کارون ، باوی و حمیدیه تایید شد.

سید احمد موالی زاده روز جمعه پانزدهم دیماه ۱۴۰۲ با اشاره به ابلاغ مراتب تایید، عدم تایید یا عدم احراز به داوطلبان در مرکز حوزه انتخابیه افزود: داوطلبان جهت دریافت کتبی نتیجه بررسی صلاحیت خود در روزهای جمعه وشنبه( پانزدهم و شانزدهم دیماه ۱۴۰۲) از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ به فرمانداری اهواز مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: صلاحیت ۲۰۲ داوطلب مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در هیات نظارت تایید شد.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده، به مدت ۳ روز از هفدهم تا نوزدهم دی برای اعتراض فرصت دارند و بر اساس جدول زمان بندی، این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه تا نوزدهم بهمن بررسی مجدد خواهد شد.

موالی زاده با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است ادامه داد: فرایند انتخابات بر اساس زمانبندی در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. ضمن اینکه همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخابات و ترغیب مردم به مشارکت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کمیته های ستاد انتخابات شهرستان اهواز فعال هستند، افزود: دوره های آموزشی و توجیهی برای  عوامل اجرایی، روسا و معاونین مناطق انتخاباتی در راستای آشنایی با قانون برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و اجرای صحیح و بدون نقص، روزانه در حال  اجرا هستند.

موالی زاده بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: حضور اقشار مردم در انتخابات اقتدار نظام را به دنبال دارد و توطئه های دشمن را خنثی می کند.

تعداد ۴۲۴ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ثبت نام کرده بودند، از این تعداد ۲ نفر استعفا دادند و صلاحیت ۲۸۷ داوطلب در حوزه انتخابیه از سوی هیات اجرایی انتخابات تایید شده بود.

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب