سه شنبه 03 بهمن 1402
زمان: 23
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

فرماندار: کمیسیون ویژه مشارکت انتخاباتی در دستگاه‌های اهواز تشکیل شود

فرماندار اهواز گفت: کمیسیون ویژه افزایش مشارکت انتخاباتی در تمامی دستگاه‌های اجرایی اهواز تشکیل شود این اقدام باعث افزایش شور و نشاط انتخاباتی در ادارات و جامعه می‌شود.

سید احمد موالی‌زاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان اهواز در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: انتخابات بر چهار محور امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت برگزار می‌شود که بخش مشارکت مردمی مهمترین محور این رویداد مهم است.

وی گفت: با توجه به تعداد بالای داوطلبان این دوره از انتخابات قطعا شاهد مشارکت انتخاباتی زیادی خواهیم بود.

موالی‌زاده تاکید کرد: برای افزایش مشارکت مردم شهرستان اهواز در انتخابات پیش‌رو باید تمامی ادارات و دستگاه‌ها به صورت جدی پای کار بیایند.

فرماندار اهواز یکی از مهمترین راهکارهای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات را بالا بردن رضایتمندی مردم دانست.

وی گفت: برای افزایش رضایتمندی مردم باید برنامه‌ریزی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی با اقدامات اثرگذار انجام شود.

در ادامه این نشست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز بیان کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ۲۳۰ نفر تا کنون تایید صلاحیت شدند و نتیجه نهایی تایید صلاحیت داوطلبان ۲۰ بهمن ماه خواهد بود.

سلطان محمد رضوانی بیان کرد: برای انجام تبلیغات انتخاباتی یکسری شرایط و بسترسازی‌ها نیاز است که مدیریت این بخش برعهده بخشداری‌ها و شهرداری‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌سازی لازم برای انجام تبلیغات باید از هم اکنون فراهم شود بیان کرد: ۶۱۱ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تعیین شده که۵۷۳ شعبه در شهرستان اهواز قرار دارد و ۲ شعبه مربوط به اقلیت‌ها مذهبی نیز در نظر گرفته شده است.

تمامی شعب اخذ رای باید الکترونیکی باشند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز با بیان اینکه رای دهندگان با هر مدرک‌ هویتی مثل کارت ملی، گواهینامه و یا شناسنامه امکان حضور در پای صندوق رای را دارند گفت: به همین دلیل باید تمامی شعب اخذ رای بر بستر اینترنت باشند و مخابرات باید تمهیدات لازم را در این خصوص ببیند.

رضوانی مهمترین عامل در بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات را ایجاد انگیزه دانست و افزود: جمهوری اسلامی تا کنون ۴۱ دوره انتخابات موفق را برگزار کرده و هیچگاه دسیسه‌های دشمنان در این رویداد ملی خدشه‌ای وارد نکرده است.

در ادامه این نشست شهردار اهواز بیان کرد: فعالیت شهرداری در انتخابات محدود به ترغیب مردم برای حضور در انتخابات است و با هیچ داوطلبی همکاری نخواهد داشت.

رضا امینی در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده زیر ساختی در اهواز بیان کرد: نهضت آسفالت در اهواز با توجه به شرایط نامناسب آسفالت در این شهرستان آغاز شده و طی ۲ سال اخیر ۳.۲ میلیون مترمربع از معابر اهواز آسفالت شده است.

وی گفت: سه هزار هکتار معابر در اهواز وجود دارد که یک سوم این میزان در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.

اتمام خط اول قطار شهری اهواز نیازمند ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

شهردار اهواز با اشاره به طرح قطار شهری اهواز اظهار کرد: این طرح از سال ۸۳ در اهواز کلید خورد اما تا کنون تنها خط اول آن ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امینی بیان کرد: اتمام خط اول این طرح نیازمند ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که متاسفانه به دلیل بدعهدی‌هایی که در سنوات قبل در دریافت تسهیلات انجام شده پرداخت اعتبار به شهرداری با سختی‌هایی روبرو است.

شهرداری اهواز بیان کرد: برای بهبود بافت‌های فرسوده اهواز طی سال‌های گذشته ۷۰میلیارد ریال به شهرداری تسهیلات پرداخت شد که متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن اقساط رقم این بدهی به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافت، شهرداری اهواز در ۲ سال اخیر این رقم را به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کاهش داده تا امکان دریافت تسهیلات دیگر برای این شهرستان تسهیل شود.

شهرداری اهواز با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر بسیار ضعیف است افزود: طبق استاندارد به ازای هر یکهزار نفر یک دستگاه اتوبوس تعیین شده که برای جمعیت شهر اهواز یکهزار و ۳۰۰ دستگاه نیاز است که متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی این شهر تنها ۸۰ دستگاه دارد.

امینی افزود: ۲۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده که به تدریج تا خردادماه سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز خواهد شد.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب