پنج شنبه 12 بهمن 1402
زمان: 4
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

معاون استاندار خوزستان عنوان کرد

احزاب سیاسی باید فعالیت بیشتری داشته باشند

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت فعالیت بیشتر احزاب سیاسی تاکید کرد و گفت: احزاب باید نسبت به کارهای خود اهتمام بیشتر داشته باشند و فعالیت آن‌ها صرفا موسمی و بر اساس انتخابات و انتصابات نباشد.
عبدالله افرازه شهاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه‌های زنان تاثیرگذار، تشکل‌های مردم نهاد، معلمان، رسانه‌ها و در حوزه احزاب با گروه‌های سیاسی فعال جلسه داشتیم. نسبت به احزاب سیاسی گلایه دارم و منظورم حزب خاصی نیست بلکه گلایه به همه احزاب کشور وارد است؛ احزاب باید نسبت به کارهای خود اهتمام بیشتر داشته باشند و فعالیت آن‌ها صرفا موسمی و بر اساس انتخابات و انتصابات نباشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این است که بسیاری از احزاب، مدیر پروری و نخبه‌پروری نمی‌کنند و بسیاری از کارهای ذاتی خود را انجام نمی‌دهند. متاسفانه بسیاری از احزاب ضعیف شده‌اند و انتظار داریم احزاب سیاسی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در  خصوص سهولت در حضور خبرنگاران در شعب اخذ رای در انتخابات پیش رو، گفت: برای حضور و تردد خبرنگاران در شعب، کارت تردد در حال صادر شدن است.

پایش جرایم امنیتی در تمام شهرها و راه‌های شریانی خوزستان

در این نشست، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز گفت: در حوزه کنترل جرایم امنیتی، پایش تصویری در شهرها و مراکز شهرستان‌ها و مبادی راه‌های شریانی خوزستان در دستور کار قرار گرفته است و با پایش الکترونیکی، جرایم و مسائل ترافیکی و مسائل مختلف رصد می‌شود.

ولی‌الله حیاتی اظهار کرد: خوزستان در حوزه امنیتی در شرایط قابل قبولی است و عمده جرایم در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سیر نزولی داشته است. در حوزه جرایم امنیتی و سرقت‌ها شاهد کاهش جرایم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه مقابله با سلاح و مهمات، بیان کرد: سلاح و مهمات به‌عنوان ابرچالش استان خوزستان مطرح هستند. در این راستا، طرح جامع مقابله با سلاح و مهمات در خوزستان مصوب و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام شده است.

حیاتی با بیان اینکه تشکیلات خوبی درباره مقابله با سلاح غیرمجاز وجود دارد، گفت: تمام مبادی و گلوگاه‌های رسمی سلاح غیرمجاز تحت اشراف، رصد، مدیریت و پایش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی قرار دارند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: درباره جرایم مسلحانه نیز قرارگاه مقابله با جرایم مسلحانه در خوزستان تشکیل شده و توفیق‌های خوبی داشته است. در این زمینه، امسال ۴۷ باند سرقت مسلحانه منهدم و تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه سلاح و مهمات مسائل و خلأهای قانونی وجود داشت و تناسبی بین جرم و مجازات وجود نداشت که با پیگیری‌های انجام‌شده و با بهره‌مندی از ظرفیت شورای عالی امنیت ملی، بخشی از این خلأها نیز رفع شده است. همچنین قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش تحت عنوان قرارگاه خیبر تشکیل شده است و تمام اراذل و اوباش سطح یک خوزستان تعیین تکلیف شده‌اند و اراذل و اوباش سطح دو و سه نیز تحت رصد و اشراف اجراییاتی هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه عمده سرقت‌ها در خوزستان در حوزه سیم‌های برق و برخی اشیای دیگر بوده است، افزود: قرارگاه مقابله با سرقت تشکیل شده است. با استفاده از ظرفیت شورای تامین خوزستان، حدود ۸۰ درصد پهنه خوزستان به کابل‌های خودنگه‌دار تبدیل شده، در حالی که میانگین کشوری در این حوزه ۵۰ درصد است.

حیاتی با بیان اینکه همه مرزهای خوزستان تحت اشراف هستند، گفت: امسال با پیگیری‌های استاندار خوزستان، تصویب کمیسیون مرزهای هوایی شورای امنیت کشور و تاییدیه دولت، مجوز هوایی دزفول گرفته شده است و در حال حاضر صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان از مرز هوایی دزفول انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، بیان کرد: ستاد امنیت انتخابات خوزستان تشکیل شده و تمهیدات لازم امنیتی برای امنیت پایدار قبل، حین و بعد از انتخابات در قالب اطلس امنیتی انتخابات خوزستان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه رصد نارضایتی‌های عمومی، افزود: آنچه زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کند و در سطح اجتماعی، انتظامی و امنیتی گراییده می‌شوند، با مدیران استانی در این قرارگاه حل و فصل می‌شود.

حیاتی گفت: در حوزه معیشت مرزنشینان نیز اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه‌ای که در استان خوزستان ۸۱ هزار و ۵۱۰ خانواده مرزنشین در ۱۲ شهرستان مرزی و ۸۶۵ روستا تحت پوشش یارانه سوخت مرزنشینان قرار گرفته‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: در حوزه کنترل جرایم امنیتی، پایش تصویری در همه شهرها و مراکز شهرستان‌ها و مبادی راه‌های شریانی خوزستان در دستور کار قرار گرفته است و با پایش الکترونیکی، جرایم و مسائل ترافیکی و مسائل مختلف رصد می‌شود. مرکز مانیتورینگ و کنترل و پایش آن‌ها نیز در خوزستان راه‌اندازی شده است.

حیاتی با بیان اینکه راهپیمایی رابعین حسینی به‌عنوان رویداد بسیار بزرگ در خوزستان انجام می‌شود، گفت: امسال در ایام اربعین یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان به زیارت رفتند و ۳۵ درصد تردد در ایام اربعین در کل کشور متعلق به مرزهای خوزستان بوده است. این زائران در ترافیک آسان و روان و با امنیت تردد کردند و مساله امنیتی نداشتیم. با تعامل با کشور عراق، تامین بخشی از زیرساخت‌های زائران در عراق را هم خودمان انجام دادیم.

وی افزود: در ایام اربعین، مرز شلمچه مرز خروجی خودروهای مواکب بود و حدود ۳۸۰۰ کامیون در مدت یک هفته از این مرز تردد داشتند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، مهم، حساس و قابل حفاظت خوزستان در همه بخش‌ها دیده شده است، گفت: در حوزه قاچاق نیز خوزستان استان قاچاق‌خیزی نیست و محل گذر قاچاق است و عمده قاچاق مربوط به سوخت است که اقدامات قابل توجهی در حوزه مقابله و پیشگیری  برای کنترل قاچاق سوخت انجام شده است.

حیاتی بیان کرد: برای ارتقای معیشت مرزنشینان حوزه دریا و خلیج‌ فارس نیز کالای همراه ملوان پیش‌بینی شده که تاکنون یک سفر عملیاتی شده است و کالاهای همراه ملوان طبق مصوبه ستاد مرکزی کشور در بنادر خوزستان در حال ترخیص هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه اتباع خارجی نیز خوزستان استان ممنوعه اتباع خارجی است و به‌جز اتباع شناسنامه‌دار و در این استان ساکن هستند، برای مابقی اتباع، قرارگاهی در استان تشکیل شده است تا مقدمات خروج آن‌ها در خوزستان اندیشیده شود.

 

منبع: ایسنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب