جمعه 13 بهمن 1402
زمان: 6
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

رییس ستاد انتخابات کشور:

زمینه رقابت و مشارکت حداکثری در خوزستان فراهم است

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که رقابت و مشارکت حداکثری در خوزستان فراهم است، گفت: می توان گفت انتخابات در کشور به صورت مردمی اجرا می‌شود و همین موضوع در سلامت انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور در شورای اداری خوزستان، اظهارکرد: از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی تحقق اراده‌ی مردم با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و در این میدان نیز شان مدیران خدمتگزاری به مردم است.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری مطلوب انتخابات، گفت: امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه با تحقق چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت باشیم. همچنین همه دستگاه‌ها باید در اجرای خوب و بدون نقص انتخابات همراهی کنند. حدود ۸۰۰ هزار نفر در مسئولیت های ناظر، بازرس و دست اندرکاران اجرایی انتخابات که از اقشار مختلف مردمی هستند در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند و می توان گفت انتخابات در کشور به صورت مردمی اجرا می‌شود و همین موضوع در سلامت انتخابات تاثیر بسزایی دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که زمینه رقابت در خوزستان فراهم است و داوطلبان جدیدی نیز به لیست افراد تائید صلاحیت شده اضافه شده اند، عنوان کرد: این امر موجب می‌شود مشارکت در انتخابات سیر صعودی داشته باشد. همچنین یکی از نکات این انتخابات، استقبال نسل جوان در ثبت نام داوطلبی و تایید صلاحیت شدگان و نیز کنشگری های جوانان در زمینه مشارکت و همکاری در اجرای انتخابات است.

وی در ادامه گفت: همه دولت ها در نظام اسلامی با نسبت های متفاوت خدماتی داشته اند که بر اساس آمار، خدمت‌رسانی به مردم در دولت سیزدهم شتاب گرفته است و این پیشرفت ها باید به اطلاع مردم و به ویژه جوانان رای اولی رسانده شود.

شاهچراغی با بیان این که تمام شعب اخذ رای در کشور مورد بازبینی قرار گرفته تا اشکالات احتمالی رفع شود، افزود: برابر قانون امکانات مورد نیاز باید توسط دستگاه های مختلف در اختیار ستاد انتخابات قرار داده شود تا مشکلی در اجرای برگزاری انتخابات به وجود نیاید.

وی بیان کرد: افراد واحد شرایط رای در انتخابات می توانند یک بار با پنج مدرک هویتی اعلام شده پس از تایید در دستگاه احراز هویت رای دهند که این اقدام با هدف تسهیل در روند اخذ رای از شهروندان در قانون جدید انتخابات پیش بینی شده است. البته رسانه های معاند با تحریف این قانون ادعای دروغی را نشر دادند که هر فرد می تواند چند نوبت رای دهد در حالی که تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته است و رای گیری به صورت سیستمی با احراز شماره ملی افراد توسط دستگاه احراز هویت از پنج مدرک هویتی صورت خواهد پذیرفت و هیچ فردی نمی تواند در روز انتخابات بیش از یک نوبت رای دهد.

وی با بیان این که قانون ما را مکلف کرده است که در یک هشتم حوزه های دارای بیش از یک کرسی رای گیری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی انجام شود، گفت: در نهایت با تصمیم هیأت مرکزی انتخابات حوزه های انتخابیه آبادان، قم، رشت و خمام و ملایر به این منظور تعیین شد و اجرای خوب و دقیق این امر مستلزم آموزش های عمومی و عوامل اجرایی، اطلاع رسانی مستمر به مردم و تمهیدات برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در این حوزه ها است.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب