جمعه 04 اسفند 1402
زمان: 21
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

رییس ستاد انتخابات خوزستان: تمام حوزه‌های انتخاباتی استان رقابتی هستند

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه همه اقوام و طیف‌های مختلف سیاسی استان در این انتخابات دارای نامزد هستند گفت: تمام حوزه‌های انتخاباتی خوزستان به طور کامل رقابتی هستند و پیش بینی می‌شود انتخابات یازدهم اسفند با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

عبدالله افرازه شهاوند پنجشنبه شب در سلسله نشست جهاد تبیین در مسجد ابوالفضل العباس(ع) دزفول، افزود: همه اقوام خوزستان همانگونه که در کنار یکدیگر در دوران دفاع مقدس در سنگر دفاع از انقلاب، نظام و اسلام متحد و یکپارچه بودند امروز نیز متحد هستند و هر گونه تلاش برای ایجاد دو قطبی کاذب قومی در انتخابات بازی کردن در زمین دشمن است.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را بسترساز تشکیل مجلسی قوی دانست و ادامه داد: مراقبت همه جانبه از ارکان انتخابات به ویژه جلوگیری از بروز حاشیه، ناامنی، تقابل، تخریب، انحراف و دوقطبی های کاذب ضروری است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان جلوگیری از ایجاد اختلاف قومی در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: دشمن برای گام به گام انتخابات طراحی دارد و در این زمینه هوشیاری همه نامزدها، هواداران آنها و همه مردم در این زمینه ضرورت دارد.

تلاش دشمن کاهش مشارکت و ایجاد اختلاف در انتخابات است

معاون سیاسی استانداری خوزستان به کاندیداها توصیه کرد از تخریب یکدیگر و سیاه نمایی کشور اجتناب کنند و گفت: نامزدهای انتخابات مجلس به جای تخریب سایر کاندیداها، ‌برنامه‌ها خود را بیان و وضعیت کشور را به صورت منصفانه تحلیل کند.

شهاوند مراقبت از سلامت انتخابات و حراست از رای مردم توسط متولیان برگزاری انتخابات در خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجریان انتخابات مراقبت کنند، آخرتشان را برای خوشایند دیگران نفروشند.

وی پایبندی نامزدها و هواداران آنها به قانون و اخلاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه نامزدها به رای مردم تمکین کنند و رای مردم را ملاک قرار دهند و به این رای احترام بگذارند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اعلام هوشیاری در برابر حربه دشمن برای کاهش مشارکت و ایجاد اختلاف در انتخابات بیان کرد: دشمن با تزریق محتوای تنش زا در فضای مجازی به دنبال ایجاد اختلاف و حاشیه در انتخابات است که مراقبت در این زمینه ضروری است.

حضور مردم در صحنه اقتدارآفرین است

وی ادامه داد: دشمن، سال گذشته در توهم براندازی نظام اسلامی بود و سرمایه گذاری گسترده‌ای نیز در این زمینه انجام داد که این طراحی گسترده و پیچیده دشمن به دست مردم خنثی و در هم کوبیده شد.

شهاوند، حضور مردم در صحنه را اقتدارآفرین دانست و بیان کرد: برآوردها نشان می دهد که حضور مردم خوزستان در شهرهای مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بسیار چشمگیر و بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی با اشاره به تغییر قانون انتخابات در کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند ماه نخستین انتخابات با قانون جدید انتخابات است و این بر اهمیت برگزاری انتخابات سالم و رقابتی امسال افزوده است.

فرآیند انتخابات در قانون جدید از ۸۲ به ۲۱۰ روز افزایش یافت

معاون سیاسی استانداری خوزستان ادامه داد: کل فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون انتخابات گذشته حدود ۸۲ روز بود که این فرآیند با اصلاح قانون به ۲۱۰ روز افزایش یافت ضمن اینکه بسیاری از نواقص آن در قانون جدید رفع شده است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از رد صلاحیت های دوره های گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ناشی از نداشتن حداقل شرایط قانونی نامزدها از جمله مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بود که با اضافه شدن پیش ثبت نام به فرآیند نام نویسی نامزدهای نمایندگی مجلس، بسیاری از این افراد که ابتدایی ترین شرایط را نداشتند، پیش از بررسی صلاحیت ها از دور خارج شدند.

شهاوند ادامه داد: با وجود همه تبلیغات منفی، ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در خوزستان از ۹۰۰ نفر در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این دوره افزایش یافت و این به معنای افزایش سه برابری تعداد ثبت نام کنندگان در این انتخابات است.

۱۰۰ حزب در قالب ۲۰ ائتلاف سیاسی برای این انتخابات لیست داده‌اند

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ حزب دارای مجوز در قالب ۲۰ طیف و ائتلاف سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب برای این انتخابات لیست داده‌اند گفت: ایجاد ۲۰۰ شبکه تلویزیونی و فراهم شن شرایط برای در اختیار قرار دادن ظرفیت دستگاه‌های اداری به طور عادلانه میان همه نامزدها از جمله امتیازات خاص انتخابات امسال است.

این مقام مسئول مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را چهار رکن انتخابات دانست و افزود: تمام کسانی که دارای پایگاه اجتماعی، سیاسی و مذهبی در میان مردم هستند برای دعوت مردم در انتخابات وظیفه دارند.

شهاوند مشارکت را مظهر انتخابات دانست و تصریح کرد: مشارکت رکن مهم انتخابات است و در این زمینه همه کسانی که مخاطبی دارند برای حضور گسترده مردم در انتخابات مسوولیت دارند.

کارهای بزرگی در خوزستان در حال انجام است

وی با انتقاد از ضعف در اطلاع رسانی دستاوردهای دستگاه‌های دولتی در استان خوزستان گفت: یکی از نقاط ضعف مهم دستگاه‌های اجرایی بیان نکردن عملکرد و دستاوردها برای مردم است و در این زمینه همه مدیران در راستای جهاد تبیین وظیفه بیان اقدام های مهم انجام شده را دارند.

معاون سیاسی استانداری خوزستان با بیان اینکه کارهای بزرگی در خوزستان در حال انجام است، افزود: امسال به مناسبت دهه فجر بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح افتتاح و یا عملیات اجرایی آن در خوزستان آغاز شد که در میان آنها طرح های مهم کلیدی متعددی وجود دارد.

وی با اشاره به تخصیص بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های استان ادامه داد: در تمام خوزستان و روستاهای بسیار زیادی از استان طرح های متعددی تعریف و به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: ۲۶ طرح مهم بهداشتی درمانی همزمان با دهه فجر در دزفول با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این طرح ها و تکمیل زیرساخت های مهم درمانی در حال احداث در این شهرستان، دزفول به قطب درمانی جنوب غرب کشور تبدیل می شود.

شهاوند تصریح کرد: متاسفانه با وجود اقدام های بزرگ صورت گرفته در خوزستان، به دلیل اینکه این دستاوردها و کارهای مهم به خوبی اطلاع رسانی نمی‌شود بسیاری از شهروندان ساکن در استان از آنها بی اطلاع هستند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان افزود: بیش از ۸۰ نشست با کاندیداها، هیات‌های اجرایی و متولیان برگزاری انتخابات برای تشریح قانون جدید انتخابات و افزایش هماهنگی ها طی ۲ ماه اخیر در خوزستان انجام شده است تا انتخابات یازدهم اسفندماه در این استان امن، رقابتی، سالم و با مشارکت حداکثری رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسایل روزمره نباید موجب غفلت از حوادث غزه شود گفت: بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح جنایت کم نظیری است که در سکوت مجامع بین المللی در حال رقم خورد است.

۲ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابی و ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب