دوشنبه 07 اسفند 1402
زمان: 23
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است/هزینه‌های گزاف تبلیغات نامزدها نمک بر زخم مردم است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است گفت: اگر انتخاب گزینه‌ها مطابق شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند باشد؛ برکات انتخابات را خواهیم دید.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در دفتر امام جمعه اهواز اظهار کرد: در مرحله نخست توصیه می‌کنیم با حضور حداکثری در انتخابات، مشارکت صورت گیرد و در مرحله دوم، توجه به انتخاب نامزد اصلح است.

وی یادآور شد: هرگاه در انتخابات گزینه درست انتخاب شد رشد کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به نقش و جایگاه‌ اصحاب فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف کشور توضیح داد: فرهنگ، هنر و رسانه ابزارهایی‌ هستند که در هر جامعه ای حرف نخست را میزند به همین خاطر می‌طلبد توجه ویژه‌ای نسبت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر پیگیری دغدغه‌های هنرمندان و اصحاب فرهنگ تاکید کرد و گفت: به سهم خودمان تلاش می‌کنیم تا از این قشر پشتیبانی و حمایت شود.

تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است/هزینه‌های گزاف تبلیغات نامزدها نمک بر زخم مردم است

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ضمن انتقاد از کسانی که اقدام به رای فروشی می‌کنند گفت: کسی که رای خود را می‌فروشد همیشه فقیر خواهد بود اما اگر به فرد توانمندی رای بدهد آن فرد می‌تواند با برنامه ریزی اقتصادی و راه‌اندازی کارخانجات و صنایع فعال و ایجاد اشتغالزایی به توانمندی جامعه کمک می‌کند.

وی در پاسخ به مطالبه برخی اهالی موسیقی مبنی بر برگزاری کنسرت در استان گفت: اگر اجرای موسیقی براساس چارچوب قانونی و شرعی باشد مخالفتی با آن وجود نخواهد داشت.

امام جمعه اهواز همچنین در خصوص نامزدهایی که هزینه‌های گزاف برای تبلیغات انتخابات صرف می‌کنند گفت: این اقدام با توجه به شرایط سخت اقتصادی از یک سو نمک زدن به زخم مردم است و از سوی دیگر نامزدها باید آگاه باشند که حامیان مالی آنها بدون سو نیت حمایت نمی‌کنند و پس از انتخابات انتظار خلاف قانون از نمایندگان خواهند داشت.

تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است/هزینه‌های گزاف تبلیغات نامزدها نمک بر زخم مردم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت و تاثیر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: به یاری خداوند این دوره از انتخابات نیز مانند همیشه پر شور و اثر گذار خواهد بود و چهار راهبرد اصلی انتخابات شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات را شاهد خواهیم بود.

مجید منادی فعالان عرصه هنر، فرهنگ و رسانه را مطالبه گر و دغدغه‌مند نسبت به آرمان‌های انقلاب، پیشرفت کشور و پیشرفت استان دانست و گفت: اهالی فرهنگ و هنر هیچگاه نسبت به رویدادهای مهمی همچون انتخابات بی تفاوت نبوده و همواره در صحنه هستند.

وی با اشاره به نهضت و پویش شرکت در انتخابات ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر کسانی همچنان برای شرکت در انتخابات تردید دارند به این عرصه ورود کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در گام نخست همه را برای شرکت در انتخابات و در گام دوم برای انتخاب درست که به پیشرفت و توسعه استان کمک کند؛ دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بنا شده اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به صورت فصلی با نماینده ولی فقیه دیدار داشته باشند گفت: تلاش می‌کنیم تا در این نشست‌ها دغدغه هنرمندان استان دنبال و پیگیری شود.

منادی به دیدار هفته اخیر با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: رهبر در این دیدار از خوزستان با عنوان قرارگاه تولیدات فرهنگی کشور نام بردند از این رو باید همانطور که در سایر عرصه‌ها پیشگام هستیم در این بخش هم پیشگام باشیم.

شهرام شمسایی، موسیقیدان استان از نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خواست کرد برای اینکه خوزستان قرارگاه فرهنگی در کشور به معنای واقعی کلمه بشود، سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی به قانون ابلاغی سال ۱۴۰۲ عمل کنند.

تنها مسیر اصلاح کشور انتخابات است/هزینه‌های گزاف تبلیغات نامزدها نمک بر زخم مردم است


وی یادآور شد: براساس ماده ۲ و ماده پنج بند ه تبصره ۹ لایحه بودجه کل کشور مصوبه هیات وزیران ابلاغی به تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، یک درصد سود آن‌ها در جهت حمایت از هنرمندان و رسانه ها و ارایه آثار فاخر باید هزینه شود.

در این نشست همچنین تعدادی از نمایندگان انجمن‌های شعر، رسانه، موسیقی، تئاتر، ادبیات، فیلم، مد و لباس، عکاسان، دیدگاه ها و نظرات و مشکلات انجمن های خود را بیان کردند.

 

منبع: ایرنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب