چهار شنبه 09 اسفند 1402
زمان: 5
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

مدیرکل اداره اطلاعات خوزستان:

اداره کل اطلاعات خوزستان خود را مکلف به حفاظت از منافع مردم در حوزه‌های مختلف می‌داند

مدیرکل اداره اطلاعات خوزستان از عوامل مهم ایجاد امنیت پایدار در استان مسئول سازی و آگاه سازی، متنفذین معتمدین، صنوف و اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: این اداره کل خود را مکلف به حفاظت از منافع مردم در عرصه ها و حوزه های مختلف می داند.
فاضلی به نقش و جایگاه با اهمیت مردم در تامین امنیت اشاره و اظهارکرد: وزارت اطلاعات یک نهاد مردمی برآمده از انقلاب اسلامی است که از جمله مهمترین اولویت ها و راهبردهای کاری آن، مردمی سازی و جلب همراهی آحاد جامعه در ایجاد امنیت پایدار است.

وی ادامه داد: در این رابطه استقبال مردم و همراهی آنها با ستاد خبری اداره کل اطلاعات یا همان شماره تماس ۱۱۳ معروف موجب ایجاد امنیت مردم «پایه» شده و این توجه همیشگی مردم جای قدردانی دارد.

فاضلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید وزیر اطلاعات مبنی بر حفظ این ارتباط به وجود آمده بین مردم و این نهاد دارای پشتوانه مهم مردمی تصریح کرد: تقویت این ارتباط همواره در سرلوحه بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات و همچنین اداره کل اطلاعات استان خوزستان قرار دارد.

این عضو شورای تامین استان خوزستان اضافه کرد: باید توجه داشت که اندوخته های اصلی وزارت اطلاعات در مقابله با دشمن و پیگیری مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برخاسته از اطلاعاتی است که توسط مردم به ستاد خبری منتقل می شود.

۱۸ هزار تماس مردمی با ستاد خبری اداره کل اطلاعات خوزستان

فاضلی با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تماس با ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان انجام شده است گفت: از مجموع این تعداد تماس، حدود یک هزار و ۷۰۰ مورد آنها منجر به اقدام و پیگیری اطلاعاتی شده است.

وی از دیگر عوامل ایجاد امنیت پایدار در استان خوزستان را مسئول سازی، آگاه سازی متنفذین، معتمدین، صنوف و اقشار مختلف جامعه بیان کرد و گفت: ارتقا این آگاهی موجب نقش آفرینی و ایجاد مسئولیت برای افراد جامعه را می توان از مولفه های تاثیرگذار بر مبنای امنیت مردم پایه دانست.

فاضلی بیان داشت: اداره کل اطلاعات نیز وظیفه خود را حفاظت از منافع مردم در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف می داند و در این راه از هرگونه جانفشانی و تلاش دریغ نخواهد کرد.

خوزستان با مخاطره جدی در حوزه امنیت روبه‌رو نیست

مدیرکل اداره اطلاعات خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به وضعیت امنیتی استان، بیان کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی در تولید و حفظ امنیت استان به ایفای نقش می پردازند که قدردان تمامی آنها به‌ویژه اعضای جامعه اطلاعاتی استان هستم.

وی با اشاره به جایگاه استراتژی استان در عرصه اقتصادی گفت: خوزستان همواره از سوی دشمنان و گروه های ضد انقلاب مورد طمع قرار گرفته و در صدد خرابکاری و ایجاد ناامنی در آن بوده‌اند.

فاضلی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به اینکه استان خوزستان در حوزه امنیت با مخاطره جدی روبه‌رو نیست را باید ناشی از عملکرد مطلوب دستگاه‌های متولی در ایجاد و حفظ امنیت دانست.

مدیرکل اداره اطلاعات استان خوزستان تصریح کرد: همین عملکرد مطلوب موجب شده که طی یک‌سال گذشته شاهد مظاهر ناامنی ساز خاص در استان نباشیم.

فاضلی ادامه داد: در این راستا اقدامات متعدد و اثرگذاری انجام شده که نتیجه آن ناکامی دشمن در ایجاد خدشه بر امنیت استان بوده و همانگونه که همه می دانیم طی یکسال اخیر دشمن تلاش‌های مضاعفی را برای برهم زدن امنیت استان به بهانه‌های مختلف در دستور کار داشتند.

استان خوزستان در بستر گسترده امنیتی حافظان نظم و امنیت

وی از جمله اقدامات دشمن برای برهم زدن امنیت استان را سالگرد اغتشاشات، مسمومیت ها در مدارس، مشکلات کم آبی حوضه آبریز کرخه و ... اعلام کرد و گفت: به رغم تلاش بدخواهان ملت ایران اما خوشبختانه با صبوری مردم و مجاهدت های حافظان امنیت، دشمن در رسیدن به اهداف کور خود ناکام مانده است.

مدیرکل اداره اطلاعات استان خوزستان با تاکید بر اینکه در بستر امنیت به‌وجود آمده اقدامات قابل تحسین و ماندگاری در استان انجام شده است گت: در بستر امنیت پایداری که فراهم شد؛ پیاده روی کنگره عظیم اربعین و راهپیمایی ۲۲ بهمن با استقبال و شور مردمی برگزار شد. در این بین نیز شاهد فعالیت بنگاه های اقتصادی استان در شرایطی امن و مطلوب هستیم که زمینه ساز جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

وی همچنین یادآورشد: کنگره عظیم شهدای استان و همچنین سفرهای راهیان نور نیز از جمله اجتماع هایی هستند که در بستری امن در حال برگزاری است.

سیاه نمایی و نا امیدسازی مردم راهبرد دشمن است

فاضلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه دشمن همواره در حال رصد مستمر تحولات مسائل و چالش‌های استان است گفت: باید هوشیار بود که ایجاد سیاه نمایی و نا امیدسازی مردم از مهمترین راهبردها و دستورکارهای خصمانه دشمن است.

وی مصادره هویت و توقعات مردم به نفع انگاره های دشمن را نیز از مهمترین اهداف بدخواهان ملت ایران عنوان کرد و افزود: این دشمنان در تلاش هستند تا از طریق اختلاف افکنی بین اقوام گروه ها، نهادها و ... استان را از ظرفیت های انسانی و توسعه ای خالی کنند؛ بنابراین هوشیاری اقشار مختلف استان دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است.

مدیرکل اداره اطلاعات خوزستان از همه زنان و مردان شریف و صبوراستان، اقوام گروه‌ها و تشکل‌های مردمی نقش آفرین در حوزه های مختلف قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود در مسئولین سازمانها دستگاه ها و بنگاههای اقتصادی استان در کنار زحمات همیشگی، برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم استان بیش از پیش تلاش کنند.




منبع: ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب