جمعه 11 اسفند 1402
زمان: 20
دسته: سیاسی
لینک کوتاه

استاندار خوزستان: با طراحی لایه‌های نظارتی، کسی نمی‌تواند در انتخابات تخلف کند

استاندار خوزستان گفت: لایه‌های نظارتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچکس نمی‌تواند در انتخابات تخلفی انجام دهد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب 11 اسفند با حضور در حسینیه ثارالله اهواز هنگام رای دادن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت کشور، استانداری و همه مدیران بسیج شده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در زمینه برگزاری انتخابات در حال فعالیت هستند و آمده‌اند تا زمینه امنیت و رقابت را فراهم کنند و مردم با خیال راحت رای خود را بدهند.

 وی افزود: از مردم می‌خواهیم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و در ساعات ابتدایی اقدام به رای دادن کنند. ۳ هزار و ۵۳۳ شعبه اخذ رای در خوزستان در نظر گرفته شده است که ۹۲۲ شبعه از این تعداد سیار هستند. 

استاندار خوزستان گفت: در جاهایی که نیاز بوده است با قطار و در برخی جاها نیز با ساعت‌ها پیاده‌روی صندوق‌ها به روستاها رسیده‌اند تا مردم رای خود را بدهند.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف پای صندوق‌های رای بیان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای خیلی خوب بوده است و قطعا دوربین‌ها نمی‌توانند این میزان حضور مردم را به تصویر بکشند.

حسینی‌محراب گفت: برای نخستین بار در کشور، در آبادان و سه شهر دیگر انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در سایر جاها نیز بیش از دو سوم رای‌گیری به سرعت الکترونیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه شعب اخذ رای شاهد استقبال خوب مردم هستیم، افزود: لایه‌های نظارتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچکس نمی‌تواند در انتخابات تخلفی انجام دهد به جز تخلفات کوچک و در این خصوص نیز امیدواریم با برخورد قدرتمند دادستانی، نیروهای نظامی، سپاه و اطلاعات با افرادی که در برخی جاها رای را جابه‌جا یا خرید و فروش می‌کنند، برخورد و از این مساله جلوگیری شود؛ با این افراد برخورد قاطعی می‌شود تا یکی دو مورد تخلف نتواند این همه عظمت و بزرگی زیر سوال ببرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: مردم خوزستان سنگ تمام گذاشته‌اند و از اول صبح به شعب اخذ رای تشریف آوردند. با توجه به اینکه میزان رای‌گیری در سامانه ثبت و به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، درصدهای رای دادن بسیار خوب است و میزان مشارکت با عزت و باشکوه است که از این مردم خوب تشکر می‌کنیم. امیدواریم ما به عنوان مدیران نیز وظایف‌مان را به نحو احسن انجام دهیم و خواسته‌های مردم را عملی کنیم.

وی افزود: امیدواریم همه انتخاب اصلح کرده باشند و افرادی که به درد خوزستان می‌خوردند را انتخاب کرده باشند.

حسینی‌محراب گفت: تاکنون میزان مشارکت مردم بسیار خوب و فوق تصور بوده است و دوستانی که انتخابات قبلی را برگزار کرده بودند، در حال رصد رای دادن هستند.

وی بیان کرد: صددرصد صندوق‌ها فعال و به سامانه‌های مرکز متصل شده‌اند و رصد می‌شوند. تنها سه تا چهار صندوق به مناطق بسیار دور از دسترس رفته‌اند که پیاده رفته‌اند و امکان وصل به شبکه اصلی وجود ندارد. دو صندوق مربوط به اقلیت‌های دینی که شعبه‌های فرعی تهران محسوب می‌شوند نیز در خوزستان فعال هستند.

 

منبع: ایسنا



آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب