چهار شنبه 18 اسفند 1400
زمان: 10
دسته: سلامت
لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: یک سوم بیماران بستری کرونایی خوزستان در آی سی یو بسر می‌برند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۳۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خوزستان بستری بوده که یک سوم آنها در آی سی یو تحت مراقبت می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز ، دکتر محمدحسین سرمست بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه روند بیماری کرونا نسبت به هفته های قبل سیر کاهشی در این استان داشته است افزود: تعداد مراجعه بیماران به مراکز درمانی خوزستان کم شده و ثابت مانده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آمار مراجعه روزانه به بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ نفر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شبانه روز گذشته ۴۶۰ فرد مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شد و ۳۵ نفر آنها بستری شدند. 

وی افزود: در همین بازه زمانی هفت نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند که این میزان نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

سرمست گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک و واکسیناسیون، بتوانیم باعث کاهش بیشتر بیماری شده و بعد از تعطیلات عید نوروز پیک مجدد بیماری نداشته باشیم.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته روند بیماری در استان خوزستان کاهش یافت ولی به خاطر رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی ،بعد از تعطیلات عید نوروز و عید فطر روند ابتلا افزایش شدیدی داشت.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع:ایرنا


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب