چهار شنبه 23 فروردین 1402
زمان: 13
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

استاندار خوزستان در بازدید از واحدهای نیشکری تاکید کرد؛

لزوم تبدیل صنایع پایین‌دستی نیشکر به یک ثروت ملی

صنایع پایین دستی که می‌تواند به زنجیره ارزش تولید کمک کنند، باید گسترش پیدا کند که امروز این زنجیره تولید در واحدهایی نظیر شرکت خمیرمایه و الکل رازی، کارخانه تولید ام.دی.اف، خوراک دام، نئوپان، تولید کاغذ و... مشاهده می‌شود.
استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد خوب شرکت توسعه نیشکر در عرصه تولید گفت، برداشت نیشکر و تولید شکر در واحدهای نیشکری مناسب بود؛ هرچند به دلیل کمبود آب در سال زراعی گذشته، هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده بود، به صورت کامل محقق نشد، اما در کل، عملکرد این شرکت در تولید خوب است.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علی‌ اکبر حسینی محراب سه‌شنبه (۲۲ فروردین ماه) در بازدید از واحدهای نیشکری، با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی نیشکر، بیان کرد، بحث اصلی ما این است که صنایع پایین دستی که می‌تواند به زنجیره ارزش تولید کمک کنند، باید گسترش پیدا کند که امروز این زنجیره تولید در واحدهایی نظیر شرکت خمیرمایه و الکل رازی، کارخانه تولید ام.دی.اف، خوراک دام، نئوپان، تولید کاغذ و… مشاهده می‌شود.
 
وی در عین حال با تاکید بر لزوم گسترش مجموعه‌ی توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود، کارخانه‌های متعددی باید در پایین دست این صنعت شکل بگیرد تا ضمن کمک به اقتصاد کشور، اشتغال را نیز افزایش دهد.
 
بهره‌مندی مردم منطقه از صنعت نیشکر
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیرعامل توسعه نیشکر یک چهره‌ دانشگاهی و عملیاتی در صنعت نیشکر است، تصریح کرد، صنایع پایین دستی این شرکت باید تبدیل به یک ثروت ملی برای کشور شود تا مردم منطقه از آن بهره‌مند شوند.
 
حسینی محراب در پایان، ضمن قدردانی از جهادگران سنگر تولید، اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، شاهد موفقیّت و شکوفایی روزافزون صنعت نیشکر باشیم.
 
تولید پایدار علی‌رغم خشکسالی
 
در این بازدید، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توضیحاتی درباره وضعیت تولید، ظرفیت‌ها و دستاوردهای این شرکت در توسعه صنایع پایین دستی از جمله افزایش تولید الکل طبی، راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ، طرح‌های توسعه‌ای تولید ام.دی.اف و همچنین پذیرش این شرکت در فرابورس ارائه کرد.
 
به گفته دکتر عبدعلی ناصری، این شرکت با وجود بحران‌هایی همچون خشکسالی و بی‌آبی مزارع نیشکر در تابستان سال گذشته، توانسته بر اصل بنیادی پایداری تولید محصولات نیشکری به‌ویژه شکر، دست یابد و بر مدار آن حرکت کند.
 
پیش‌بینی می‌شود مجموع تولید شکر تا پایان عملیات برداشت نیشکر در واحدهای هشتگانه نیشکری به بیش از ۴۲۰ هزار تُن برسد.
 
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند و در عین حال، قطب تولید الکل طبی، خمیرمایه و شکرهای دارویی و طعم‌دار کشور است.
 
 


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب