شنبه 18 شهریور 1402
زمان: 20
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

بخش اسماعیلیه اهواز؛ جواهری پنهان در گردشگری و صنایع دستی

سرپرست فرمانداری اهواز در جشنواره برداشت خرما، به عدم توجه به این بخش از شهرستان پرداخت و بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی آن تأکید کرد.
هشت امروز: احمد موالی زاده، جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ در حاشیه دومین جشنواره برداشت خرما تصریح کرد: بخش اسماعیلیه از جمله اماکن و جاهایی با ظرفیت گردشگری بالقوه شهرستان اهواز است که با عدم توجه ویژه‌ای، مواجه است.
 
 
 
وی افزود: این بخش از شهرستان دارای ظرفیت های بسیاری در بحث بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی این منطقه ایفا کند.
 
 
 
موالی زاده بیان کرد: در حال حاضر شهروندان اهواز، به ویژه در بحث گردشگری و مراکز تفریحی با مشکل مواجه هستند، در حالی که بخش اسماعیلیه مملو از امکانات گردشگری است.
 
 
 
وی افزود: برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت روستای مگطوع بستری فراهم خواهیم کرد که با همکاری و هماهنگی بین دولت و مردم این منطقه، بتوانند این ظرفیت‌های بالقوه را به خدمت گردشگران و مردمان این منطقه تبدیل کرد.
 
 
 
فرماندار اهواز با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های شکرانه و آیین‌های مرتبط با آن، بخشی از آداب و سنن مردم این منطقه است، چشم انداز پر رونقی برای توسعه اقتصادی در این منطقه را نقش بسته است. وی بیان کرد که با برگزاری جشنواره‌هایی و نمایشگاه‌ها به منظور معرفی محصولات محلی و ارائه آنها به دیگر شهرها و کشورها، می‌توان ظرفیت‌های این بخش را به صورت بیشتری نشان داد.
 
 
 
موالی زاده ادامه داد: برنامه ریزی شده در بخش اسماعیلیه اهواز به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری به صورت پایلوت کار شود وزیرساخت‌های لازم فراهم گردد،
 
 
 
وی افزود: یکی از مشکلات در مناطق روستایی بیکاری است جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ایجاد بستر اشتغال و رونق اقتصادی لارم است.
 
 
 
موالی زاده در پایان گفت: برنامه داریم که از ظرفیت تعاون روستایی شهرستان اهواز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصاد روستایی استفاده کنیم و این اقدام تبدیل به یک الگو در استان تبدیل شود.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب