جمعه 08 اردیبهشت 1402
زمان: 22
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

سرپرست وزارت کشاورزی: خرید هشت میلیون تن گندم از کشاورزان پیش بینی می‌شود

سرپرست وزارت کشاورزی گفت: پیش می‌شود در سال زراعی جاری بیش از هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
سید محمد آقامیری که در جریان سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به خوزستان سفر کرده، روز جمعه در حاشیه بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴۰ هزار تنی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
 
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله پس از تحویل گندم از سوی کشاورزان به سیلوها، پول آنها را پرداخت می‌کند که این کار از روز گذشته برای استان خوزستان آغاز شده است.
 
سرپرست وزارت کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران پرداخت شده و باقی مبلغ نیز به تدریج و پس از برداشت محصول و تحویل به سیلو، پرداخت خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بقیه مبلغ بدهی به کشاورزان پس از تعیین نرخ گندم از سوی شورای سیاستگذاری محصولات کشاورزی و ابلاغ آن از سوی وزارتخانه به حساب گندمکاران پرداخت خواهد شد.
 
آقامیری با بیان اینکه خوزستان از قطب‌های کشاورزی کشور است، اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود که امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.
 
وی عمده مشکلات کشاورزان را بی‌آبی و کم‌آبی دانست و با تاکید بر لزوم رعایت الگوی کشت و مصرف از سوی کشاورزان افزود: برای تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور مشکل و کمبودی نداریم.
 
سرپرست وزارت کشاورزی درباره سفر خود به خوزستان و دشت آزادگان در غرب این استان نیز گفت: پیرو سیاست‌های دولت مردمی دکتر رییسی، سفرهای استانی و دیدارهای چهره به چهره با مردم انجام می‌شود تا مسوولان در جریان مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: وظیفه مهم وزارت جهاد کشاورزی حمایت از بخش تولید است و ما باید مشکلات بخش تولید کشاورزی در زمینه زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان را حل کنیم.
به گزارش ایرنا آیت الله رئیسی روز گذشته(پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کرد و علاوه بر دیدارهای مردمی در چند شهرستان، مشکلات استان خوزستان را در حوزه های مختلف بررسی و چند طرح مهم اقتصادی را به بهره برداری رساند.
 
افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چندین روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه استانی هیات دولت به خوزستان است.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب