سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
زمان: 14
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

تفاهم‌نامه ساخت سه کارخانه میان استانداری و شرکت توسعه نیشکر به امضا رسید؛

رونق تولید و ایجاد اشتغال با توسعه صنایع پایین دستی نیشکر

در دور دوم سفر استانی رییس جمهوری به استان خوزستان، تفاهم‌نامه احداث و تکمیل سه کارخانه صنایع پایین دستی صنعت نیشکر میان شرکت توسعه نیشکر و استانداری خوزستان به امضا رسید.
در دور دوم سفر استانی رییس جمهوری به استان خوزستان، تفاهم‌نامه احداث و تکمیل سه کارخانه صنایع پایین دستی صنعت نیشکر میان شرکت توسعه نیشکر و استانداری خوزستان به امضا رسید.
 
به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تکمیل چرخه ارزش محصولات نیشکری و توسعه صنایع پایین دستی از اهداف این تفاهم‌نامه‌ است که منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.
 
در همین زمینه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به جزئیات این تفاهم‌نامه‌ اشاره کرد و گفت، احداث سه کارخانه خوراک دام در کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی، کارخانه کود فسفاته و کارخانه تولید «اسانس» اکالیپتوس در سفر اخیر رییس جمهور به امضا رسید که تکمیل این طرح‌ها به عنوان اولویت دنبال می شود.
 
ناصری از بهره‌برداری کارخانه کود فسفاته تا پایان امسال در کشت و صنعت امام خمینی (ره) خبر داد و راه‌اندازی آن را گامی مهم در جهت بهبود کشاورزی برشمرد که افزایش تولید محصولات را به دنبال دارد.
 
وی افزود، با آغاز به کار خط تولید این کارخانه، سالیانه حدود ۱۵ هزار تُن کود فسفاته تولید می‌شود و در فاز توسعه‌ای، علاوه بر تامین نیاز کشت و صنعت‌های نیشکری، کود مورد نیاز کشاورزی استان نیز تامین خواهد شد. 
 
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه کارخانه تولید «اسانس» اکالیپتوس را یکی از طرح‌های تولیدی صنعت نیشکر دانست که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های «غیرنیشکری» صنعت نیشکر دارد.
 
ناصری افزود، این کارخانه با استفاده از توان داخلی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تکمیل است و تولید ۱۴۴ تُن اسانس اکالیپتوس برای عرضه به بازار داخلی و خارجی هدف‌گذاری شده است.
 
وی در پایان گفت، احداث و توسعه صنایع پایین دستی سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال در منطقه است و در حال حاضر نیز طرح‌های مختلفی در صنعت نیشکر در دست اجراست.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب