شنبه 03 تیر 1402
زمان: 13
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول

افزون بر ۲۹۰ هزار تن چغندرقند در دزفول برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: تاکنون ۲۹۰ هزار و ۱۶۰ تن چغندرقند از مزارع دزفول برداشت و به کارخانه‌های قند ارسال شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایرنا بهروز قمرزاده روز شنبه  با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۵۶۹ هکتار از مزارع دزفول به کشت چغندرقند افزود: برداشت محصول از سطح چهار هزار و ۴۶۴ هکتار انجام شده است.

وی عملکرد برداشت محصول از هر هکتار را حدود ۶۵ تن اعلام کرد و ادامه داد: برداشت چغندرقند از سطح ۱۰۵ هکتار باقی مانده ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهارکرد: محصول برداشت شده به ۱۰ کارخانه قند از جمله کارخانه قند اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، شهرکرد، شیراز، شوش، فسا و اقلید منتقل شده است.

قمرزاده با بیان اینکه چغندرقند همه ساله به صورت پاییزه در دزفول کشت می‌شود، گفت: هم زمانی برداشت چغندرقند با حمل محصولات از بندر و حمل گندم و کلزا مشکلاتی در شهرستان ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: به ازای هر هکتار، حدود چهار تریلر ۱۸ تن و حدود هفت کامیون ۱۰ تن برای انتقال محصول نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از ایرنا ساخت کارخانه قند و تصفیه شکر دزفول به ظرفیت اسمی مصرف ۱۲هزار تن چغندرقند در روز توسط بنیاد برکت در حال تکمیل و راه اندازی است که با بهره برداری از این کارخانه ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان، مشکل حمل و نقل محصول چغندرقند در این شهرستان رفع خواهد شد.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب