چهار شنبه 21 تیر 1402
زمان: 15
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:

کشت شلتوک در حوضه آبریز کرخه ممنوع ‌شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با توجه به کم آبی در حوضه کرخه در سال جاری بر اساس تصمیاتی که در شورای کشاورزی گرفته شد کشت شلتوک در این حوضه ممنوع اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هشت امروز و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید رحمت الله پریچهر ‌به تدوین الگوی کشت تابستانه بر‌اساس بهترین تاریخ کشت اشاره کرد و اظهار داشت: به ازای این ممنوعیت بالغ بر ۴۰ هزار هکتار از اراضی این حوضه به کشت ذرت، سورگوم، کنجد، ماش و لوبیا ،سبزی و صیفی اختصاص داده شد تا معیشت کشاورزان با مشکلی مواجه نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه محصولات جایگزین بر اساس نیاز استان است، افزود: ذرت در تأمین خوراک دام و طیور،کنجد در تأمین روغن ،سورگوم در علوفه و حبوبات نیز جهت تامین پروتئین نقش مهمی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: قرارگاهی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران، عضویت دادستان، نماینده سازمان آب و برق آب ، نماینده جهاد کشاورزی و افراد ذیربط تشکیل و بازدیدهای مشترک زیادی در این راستا صورت گرفته است. افرادی که الگوی کشت را رعایت نکنند به دادستان معرفی و برخورد صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم، بذر و.. برای کشاورزان حوضه آبریز کرخه بر اساس الگوی کشت تدوین شده تأمین می‌شود.کشاورزانی که اقدام به کشت شلتوک کنند از این خدمات محروم می‌شوند.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب