چهار شنبه 11 مرداد 1402
زمان: 12
دسته: کشاورزی
لینک کوتاه

ضعف عملکرد مسئولین در حمایت از کشاورزان؛ تلاش بی‌ثمر و نگرانی گندمکاران

رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز- مرکز استان گفت: گندمکاران از زمان برداشت به تعیین قیمت توسط شورای رقابت هستند، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، قیمت اعلامی برای پاسخگویی به هزینه‌های گندمکاران کافی نبوده است و این امر نگرانی و ناامیدی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
هشت امروز، فاضل نیسی در گفت‌وگو با خبرنگار دیدارخوزستان، با اشاره رشد تولید و عملکرد گندمکاران در سال جاری تصریح کرد: با برداشت بیش از ۱.۷ میلیون تن گندم، گامی بزرگ در راستای دستیابی به شعار مقام معظم رهبری برداشته شده است.
 
وی افزود: اما مسئولین مربوطه متأسفانه در پشت سر گذاشتن تلاش‌های کشاورزان، با ایجاد انگیزه و رغبت برای رشد تولید، ناتوان بوده‌اند. عملکرد ضعیف آنها، انگیزه خودکفایی و تلاش در جهت پیشرفت را در راستای تحقق اهداف مانع می‌شود.
 
نیسی اظهار کرد: گندمکاران از زمان برداشت منتظر تعیین قیمت توسط شورای رقابت بوده‌اند، اما اکنون قیمت اعلام شده، حتی برای پاسخگویی به هزینه‌های صورت گرفته توسط گندمکاران کافی نبوده است.
 
رییس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اهواز- مرکز استان بیان کرد: با عدم تأمین منابع مالی و عدم تسهیل دریافت نقدینگی، کشاورزان از انگیزه و فعالیت در زمینه کشاورزی محروم می‌شوند.
 
نیسی، با ابراز نگرانی، عدم پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران را نقضی از حقوق شهروندی تلقی کرده و ضمن بیان عدم تطابق این اقدام با سیاست‌های کلی نظام اسلامی جمهوری اسلامی، از مقامات دولتی خواسته است تا سریعاً به پرداخت مطالبات گندمکاران اقدام کنند.


آخرین اخبار

بیشتر

اخبار پربیننده

بیشتر

اخبار مرتبط

بیشتر

طراحی و پیاده سازی: راد وب